Harry’s Law – Gewoon weer een advocatenserie

Harry's Law

Niet fokken met Harry

Harry’s Law.  Ik ben deze serie ooit gaan kijken in de hoop niet de zoveelste Law & Order look-a-like voorgeschoteld te krijgen. En eerlijk is eerlijk, de eerste helft van seizoen één was vet. Een advocate genaamd Harry opent een kantoor in een overwegend afro-amerikaanse achterbuurt. Eerst proberen de gangsters haar daar weg te jagen, later maken ze gebruik van haar rechtbank-skills.

Verhaallijnen op de achtergrond, over de receptioniste en het nieuwe personeel, waren luchtig en zo nu en dan ook spannend. In de loop van het seizoen groeit het kantoor echter, en zo ook de rechtszaken op Harry’s pad. Jammer, want zo verliest de serie dat rauwe dat de eerste afleveringen zo vet maakte. Harry heeft geen grote bek meer, de revolver die ze in haar tas draagt komt daar niet meer uit en van de gangsters in de wijk hoor je helemaal niets meer.

Inmiddels zijn we halverwege seizoen twee en overweeg ik te stoppen met kijken. Ik heb helemaal geen zin meer in series waarbij we een half uur lang de binnenkant van een donkere rechtszaal zien. Ik wil een beetje actie. Spektakel-advocaat Tommy Jefferson houdt de serie nog overeind, op de rest ben ik simpelweg uitgekeken. Rechtszaken zijn inmiddels zo groot dat ze niet meer in één aflevering afgewerkt kunnen worden en dan wordt het mij toch echt te langdradig.

Sorry aan iedereen die ik deze serie ooit aangeraden heb, ik wist ook niet dat ze het vette concept zo zouden verneuken. Uiteindelijk is het toch gewoon weer een advocatenserie. Overigens is het wel een hele goede advocatenserie, voor de liefhebber van dat genre.

Harry’s Law on The Internet Movie Database:

Tags:, , , , , , , ,

een reactie op “Harry’s Law – Gewoon weer een advocatenserie”

  1. Mr WordPress 19 november 2011 bij 11:23 #

    Hi, this is a comment.To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Geef een reactie

